Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
-
- Участник
- Сообщения: 18
- Зарегистрирован: 03 авг 2009, 18:46
- Настоящее имя: Виктор
- Местоположение: Россия
- Автомобиль: Hyundai Tucson 2.0 AT 2WD
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#16Спасибо за фотки И где ты их тока откапываешь!
Стаканы страшненько смотрятся
Стаканы страшненько смотрятся
Hyundai Tucson 2.0 AT
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#17Сегодня в Корее состоялась премьера нового Туссана.
Имеется:
1. Микросайт по ix35
2. Пресс-релиз (на английском)
3. Видео презентация из заставки с микросайта, выложена на Ютубе
4. PDF-catalog скачан с микросайта и для удобства выложен на Айфолдере.
5. Фотонарезка из PDF-cat.:
Ну и кратко:
*Длина - 4,410
*Ширина - 1,820
*Высота - 1,655 (1,685)
*Колесная база - 2,640
*Колея перед/зад - 1,585/1,586
*Колеса - R17/R18
*Двигатели - бензин 2,0 166 л.с./дизель 2,0 184 л.с.
*Коробка - 5,6-механика, 5,6-автомат (по кол-ву передач не уверен, но 6-ти ступ. авт. и мех. - точно будут)
=======================
Все что выше - это для Кореи. Для Европы будет отличаться. Примерно вот так:
Имеется:
1. Микросайт по ix35
2. Пресс-релиз (на английском)
3. Видео презентация из заставки с микросайта, выложена на Ютубе
4. PDF-catalog скачан с микросайта и для удобства выложен на Айфолдере.
5. Фотонарезка из PDF-cat.:
Ну и кратко:
*Длина - 4,410
*Ширина - 1,820
*Высота - 1,655 (1,685)
*Колесная база - 2,640
*Колея перед/зад - 1,585/1,586
*Колеса - R17/R18
*Двигатели - бензин 2,0 166 л.с./дизель 2,0 184 л.с.
*Коробка - 5,6-механика, 5,6-автомат (по кол-ву передач не уверен, но 6-ти ступ. авт. и мех. - точно будут)
=======================
Все что выше - это для Кореи. Для Европы будет отличаться. Примерно вот так:
-
- Участник
- Сообщения: 18
- Зарегистрирован: 03 авг 2009, 18:46
- Настоящее имя: Виктор
- Местоположение: Россия
- Автомобиль: Hyundai Tucson 2.0 AT 2WD
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#18Лед тронулся!
Спасибо за подборочку ссылок, щас изучим
Спасибо за подборочку ссылок, щас изучим
Hyundai Tucson 2.0 AT
-
- Участник
- Сообщения: 18
- Зарегистрирован: 03 авг 2009, 18:46
- Настоящее имя: Виктор
- Местоположение: Россия
- Автомобиль: Hyundai Tucson 2.0 AT 2WD
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#19Ссылка на микросайт не работает. Может, сайт висит просто?
Панорамная крыша будет - это супер!
Дизелек переднеприводный вместе с налогами стоит 27млн вон = 21654 баксов = 682 тыр.
Цена как у туссана... но это в Корее. Прибавляем наши пошлины + наценка компании наверняка побольше и будет лям.
Панорамная крыша будет - это супер!
Дизелек переднеприводный вместе с налогами стоит 27млн вон = 21654 баксов = 682 тыр.
Цена как у туссана... но это в Корее. Прибавляем наши пошлины + наценка компании наверняка побольше и будет лям.
Hyundai Tucson 2.0 AT
-
- Новичок
- Сообщения: 2
- Зарегистрирован: 12 май 2009, 16:55
- Местоположение: Петербург
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#20Что мне очень не нравится так это то что они опять сделали фары совместно дальний и ближний свет.Так не делают уже давным давно даже на Жигулях.Меня зто очень огорчает.
-
- Участник
- Сообщения: 18
- Зарегистрирован: 03 авг 2009, 18:46
- Настоящее имя: Виктор
- Местоположение: Россия
- Автомобиль: Hyundai Tucson 2.0 AT 2WD
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#21Никогда об этом не задумывался. А что в этом плохого?Сергей 777 писал(а):Что мне очень не нравится так это то что они опять сделали фары совместно дальний и ближний свет.Так не делают уже давным давно даже на Жигулях.Меня зто очень огорчает.
Hyundai Tucson 2.0 AT
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#22Помню писали про коробку с двумя сцеплениями. Просмотрел PDF-catalog - создается впечатление, что она гидротрансформаторная
-
- Участник
- Сообщения: 18
- Зарегистрирован: 03 авг 2009, 18:46
- Настоящее имя: Виктор
- Местоположение: Россия
- Автомобиль: Hyundai Tucson 2.0 AT 2WD
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#23Вообще это фольксвагеновское изобретение.. Может, они что-то аналогичное DSG придумали?
Hyundai Tucson 2.0 AT
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#24
Последний раз редактировалось TurnCoat 16 сен 2009, 20:03, всего редактировалось 1 раз.
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#25http://worldwide.hyundai.com/web/ixmini ... WT.ac=IX35
ix35 unveiled at Frankfurt Motor show 2009
ix35_Flyer_RZ_Spread.pdf
Concept
After Tucson's successful long run, the challenge of the EL project team was to conceive an even better C- SUV than the already great original. Starting with a clean slate, the LE development team moved away from the two-box off-roader look in favor of a sleeker, more reformed profile while aiming for a roomier cabin, extra storage capacity and fuel economy leadership.
Styling Confidence
Hyundai's new "fluidic" design language finds confident expression in the sweeping, gently curved lines of the ix35. The hexagonal grille previewed on the ix-onic concept at the 2009 Geneva Auto Salon moves into mass production on the ix35, a defining look that will serve to unify the family of future Hyundai products. To achieve the desired dynamic and sporty image, ix35 gets an aggressive belt line coupled with a low-to-the-ground feel which is enhanced by the optional 225/55 R18 wheels.. Aerodynamic tweaks include the addition of a rear spoiler which aids fuel efficiency.
The interior lines echo the dynamic flow of the sheet metal. For improved comfort, designers have managed to carve out extra legroom and headroom (whilst lowering the overall height of the vehicle). The feeling of spaciousness in the cabin is further enhanced by the new dual-panel panoramic sunroof with UV blocking. Rear seat passengers now get to share the enjoyment of a sunroof too. The center panel can either tilt open or can open completely by sliding up and over the rear panel. An anti-pinch system guards against injuries from trapping.
Fuel Economy Innovations
In addition to the new fuel-efficient engines and transmissions, the ix35 features a number of other innovations which contribute to lower operational costs.
Nestled between the speedometer and tachometer, the "ECO" coach is a new feature designed to promote fuel-saving driving habits. In the manual transmission version, an icon on the LCD tripometer screen begins to flash when the optimum gear shift point is reached. The automatic uses an "ECO" icon backlit by LEDs with either the red, white or green LED lighting up in accordance with driving behavior.
ix35 features a state-of-the-art Alternator Management System (AMS) whose circuitry monitors electrical loads and the state of battery charge. During periods of low electrical loads and a full charge in the battery, a clutch automatically disengages the alternator thus reducing the load on the engine and lowering fuel consumption.
Safety Innovations
The body shell structure is engineered to the very highest standards of safety: In crash safety tests conducted in-house ix35 scores a five-star rating in Euro NCAP testing for both frontal and side impacts. Particular attention has been paid to increasing the stiffness of the front side members which have been enlarged and straightened. Also, the center pillars serve as the anchors of new ring structure which improves overall side structure stiffness while also creating more room for the door armrest and seat.
In addition to 4WD capability (optional), ix35's CUV credentials are strengthened with two new safety features: Hillstart Assist Control and Downhill Brake Control which promote safer travel up and down steep slopes.
ix35 unveiled at Frankfurt Motor show 2009
ix35_Flyer_RZ_Spread.pdf
Concept
After Tucson's successful long run, the challenge of the EL project team was to conceive an even better C- SUV than the already great original. Starting with a clean slate, the LE development team moved away from the two-box off-roader look in favor of a sleeker, more reformed profile while aiming for a roomier cabin, extra storage capacity and fuel economy leadership.
Styling Confidence
Hyundai's new "fluidic" design language finds confident expression in the sweeping, gently curved lines of the ix35. The hexagonal grille previewed on the ix-onic concept at the 2009 Geneva Auto Salon moves into mass production on the ix35, a defining look that will serve to unify the family of future Hyundai products. To achieve the desired dynamic and sporty image, ix35 gets an aggressive belt line coupled with a low-to-the-ground feel which is enhanced by the optional 225/55 R18 wheels.. Aerodynamic tweaks include the addition of a rear spoiler which aids fuel efficiency.
The interior lines echo the dynamic flow of the sheet metal. For improved comfort, designers have managed to carve out extra legroom and headroom (whilst lowering the overall height of the vehicle). The feeling of spaciousness in the cabin is further enhanced by the new dual-panel panoramic sunroof with UV blocking. Rear seat passengers now get to share the enjoyment of a sunroof too. The center panel can either tilt open or can open completely by sliding up and over the rear panel. An anti-pinch system guards against injuries from trapping.
Fuel Economy Innovations
In addition to the new fuel-efficient engines and transmissions, the ix35 features a number of other innovations which contribute to lower operational costs.
Nestled between the speedometer and tachometer, the "ECO" coach is a new feature designed to promote fuel-saving driving habits. In the manual transmission version, an icon on the LCD tripometer screen begins to flash when the optimum gear shift point is reached. The automatic uses an "ECO" icon backlit by LEDs with either the red, white or green LED lighting up in accordance with driving behavior.
ix35 features a state-of-the-art Alternator Management System (AMS) whose circuitry monitors electrical loads and the state of battery charge. During periods of low electrical loads and a full charge in the battery, a clutch automatically disengages the alternator thus reducing the load on the engine and lowering fuel consumption.
Safety Innovations
The body shell structure is engineered to the very highest standards of safety: In crash safety tests conducted in-house ix35 scores a five-star rating in Euro NCAP testing for both frontal and side impacts. Particular attention has been paid to increasing the stiffness of the front side members which have been enlarged and straightened. Also, the center pillars serve as the anchors of new ring structure which improves overall side structure stiffness while also creating more room for the door armrest and seat.
In addition to 4WD capability (optional), ix35's CUV credentials are strengthened with two new safety features: Hillstart Assist Control and Downhill Brake Control which promote safer travel up and down steep slopes.
- Никки
- Новичок
- Сообщения: 9
- Зарегистрирован: 10 апр 2009, 16:43
- Местоположение: Москва
- Регион регистрации авто: -Другой регион-
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#26Прикольно обороты двигателя не в тысячах оборотов в мин, а в сотнях, первый раз такое вижу
-
- Участник
- Сообщения: 27
- Зарегистрирован: 05 окт 2009, 14:21
- Настоящее имя: Роман
- Местоположение: Брянск
- Автомобиль: Mitsubishi Lancer X 1.8 CVT
- Контактная информация:
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#27Много фото, правда некоторые уже были...
http://blog.infocar.com.ua/2563.html
http://blog.infocar.com.ua/2563.html
Re: Hyundai ix35 – наследник кроссовера Hyundai Tucson
#29Тест Hyundai iX35 2.0 CRDi 4WD от auto motor und sport (знание немецкого приветствуется )
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 83862.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 83862.html